12 Haziran 2013 Çarşamba

MEB Yöneticileri Rotasyonu Değerlendirmesi

 


1. Hizmet Bölgeleri (Ek-2) Değerlendirmesi: Hizmet bölgelerinin ayrımında sorunlar görülmektedir. Örneğin; Ordu il merkezi 3. hizmet bölgesinde yer alırken Ordu’nun ilçelerinden olan Perşembe, Ünye ve Fatsa 2. hizmet bölgesinde yer alabilmektedir. Yine Diyarbakır il merkezi 5. hizmet bölgesinde yer alırken Diyarbakır’ın ilçelerinden olan Silvan, Bismil ve Ergani 3. hizmet bölgesinde yer alabilmektedir.  Bu örnekleri çoğaltmak mümkündür. Bu durum hizmet bölgesi ayrımının sağlıksız olduğunu göstermektedir. “Maliye Bakanlığı Personelinin Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik” 2000 yılından bugüne kadar sorunsuz bir şekilde uygulanmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığına önerimiz Maliye Bakanlığının yönetmeliğini incelemesi ve değerlendirmeye alması yönündedir. Hizmet bölgelerinin Maliye Bakanlığının (1) ve (2) sayılı cetvellerinden olduğu gibi alınması Ek-2 için en uygun olanıdır. Kaldı ki “Devlet Memurlarının Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik”incelendiğinde de hizmet bölgelerinin 6′ya ayrıldığı görülmektedir. (1) ve (2) sayılı cetvellere göre ülkemiz 6 hizmet bölgesine ayrılmıştır. Her bölge adıyla, çalışma süresinin toplamı 8′e tamamlanmaktadır. Yani 6. hizmet bölgesinde 2 yıl, 5. hizmet bölgesinde 3 yıl çalışma süresi gibi…


 
























Hizmet Bölgesi



Bölge Hizmeti   Süresi(yıl)



Bölge Hizmet Puanı(yıl)



6



2



16



5



3



14



4



4



12



3



5



10



2



6



8



1



7



6


 


Maliye Bakanlığı Personelinin Yer Değiştirme Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik veHizmet Bölgeleri Çizelgesi için TIKLAYINIZ.


 


          2. Uygulama Esasları (Madde 8) Değerlendirmesi: Yönetmelik taslağının 8. maddesininbirinci fıkrası; “(1) Hizmet süresine bağlı yer değiştirme suretiyle atamalarda, hizmet bölgesindeki sürenin tamamlanması esastır. Bu Yönetmelik kapsamındaki yöneticilerin 9, 10 ve 11 inci maddeleri dışındaki yer değiştirme suretiyle atama işlemleri bölge hizmeti süresinin bitimini takip eden Temmuzayında sonuçlandırılır.” şeklinde değiştirilmelidir. Böylelikle uygulamada özür durumlarına hukuksal terminolojide yer edindirilmiş olacaktır. Ayrıca bu fıkrada belirtilen Haziran ayı değiştirilerek Temmuz ayını öneriyoruz böylelikle okullar kapanmış, birçok aile için elverişli tayin ayı seçilmiş olacaktır. Kaldı ki birçok bakanlık Temmuz ayı uygulamasında bulunmaktadır.


 


Yönetmelik taslağının 8. maddesinin ikinci fıkrası; (2) Yer değişikliği suretiyle atamalar,yöneticilerin tercihleri ve atamaya esas puan üstünlüğü esas alınarak gerçekleştirilir. Bu kapsamdakiyöneticilere, bulundukları hizmet bölgesindeki yerler için 20 (bu cümle açıklanmalıdır. Bölge hizmetinitamamlayan kişinin aynı bölgeye tayin isteyemeyeceği fakat belli bir süre çalışmadan sonra eş değerbölgelere tayin istenebileceği şeklinde belirtilebilir), bulundukları hizmet bölgesi dışındaki bir alt veya birüst hizmet bölgesindeki yerler için de 20 olmak üzere toplam 40 tercih hakkı verilir. Tercihlerine göre ataması yapılamayan veya tercihte bulunmayan yöneticilerin atamaları elektronik ortamda Bakanlıkçagerçekleştirilecek kura sonucuna göre sırasıyla alt bölgelere res’en yapılır.” şeklinde açıklanmalıdır.


 


Ayrıca bu fıkraya ” Bu yönetmelik kapsamındaki yöneticilerden alt bölge hizmeti eksik olanlaröncelikle en alt hizmet bölgesindeki eksiğini tamamlamak üzere yer değiştirirler” lafzı eklenmelidir. Böylelikle uzun yıllardır 1, 2, 3, 4 üncü bölgede çalışan idarecilerin 5. ve 6. bölgelere tayinleri yapılmış olacaktır. Bu idarecilerin tecrübelerini geri kalmış bölgelere aktarmaları sağlanarak bu bölgelerdekieğitimde yaşanan birçok sorunun ve tecrübe eksikliğinin aşılacağını umut etmekteyiz.


 


Yönetmelik taslağının 8. maddesinin üçüncü fıkrası tamamen kaldırılmalıdır. Alt göreve atanmauygulamasının acı sonuçlarını ve suistimallere kapı araladığını eğitim camiası daha önceki yöneticiatama yönetmeliğinde yaşamıştır(şube müdürlerinin istedikleri okul ve kurum müdürlüklerine atanması). Bu uygulama kadroların statüsünü bozduğu gibi suistimallere yol açmaktadır.


 


            3. Mazerete Bağlı Yer Değiştirmeler (Madde 9) Değerlendirmesi: Yönetmelik taslağının 9. maddesinde eş durumuna bağlı yer değiştirmelerde sorunlar olduğu görülmektedir. Örneğin; eşi doktor, hemşire, öğretmen, polis vb. gibi görevlerde bulunan yöneticiler bu maddeye göre mağdur olacaklardır. Ayrıca her ikisi de Milli Eğitim Bakanlığı personeli olan eşlerin tayininde diğer bakanlıklarda olduğu gibi pozitif ayrımcılık yapılabilir.


 


Eş durumuna bağlı yer değiştirmeler;


“Eş durumuna dayanarak personelin yer değiştirme veya yerinde kalma talebinde bulunabilmesi için, eşinin 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinde sayılan bir kurumda memur statüsünde çalışması zorunludur.


Eş durumu nedeniyle yer değişikliği talebinde bulunanların, taleplerinin dikkate alınabilmesi için, bulunduğu yerde eşinin atanabileceği teşkilatın bulunmaması ya da teşkilatı bulunmakla birlikte niteliğine uygun bir görevin olmaması gerekir. Eş durumu nedeniyle yerinde kalma talebinde bulunanların ise, görev yapmakta oldukları hizmet alanı dışında eşinin atanacağı bir teşkilatın olmaması gerekir.


Eş durumuna dayalı olarak yapılacak atamalarda;


a) Eşlerin her ikisinin de Bakanlıkta görevli olması halinde;


1. Unvan ve kadro bakımından daha aşağıda bulunanın görev yerinin, yukarıda bulunana bağlı olarak değiştirilmesi esastır.


2. Eşlerin birisi üst unvanda ve yer değiştirmeye tabi değilse, yer değişikliği ilgili birimle koordine edilerek gerçekleştirilir.


3. Eşlerden her ikisi de aynı düzeyde ve yer değiştirmeye tabi ise; çalışma süresini doldurmayan eşin görev yeri, çalışma süresini dolduran eşe bağlı olarak değiştirilir.


b) 217 sayılı Devlet Personel Başkanlığı Kuruluş ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname kapsamına giren başka bir kurumda memur statüsünde çalışanların eşlerinin atama ve nakilleri, eşlerin unvan, kadro ve görev itibariyle konumları göz önünde bulundurulmak suretiyle, ilgili kurumla koordine edilerek gerçekleştirilir.”şeklinde düzenlenebilir.


 


            4. Ek-1 Formu Değerlendirmesi: Bu formun düzenlenme şeklinin uygun olduğu görüşündeyiz.


 


            5. Özel Bir Değerlendirme: Yönetmelik taslağına “unvan değişikliği” ile ilgili atamalar eklenerek görevde yükselme yönetmeliği yeniden düzenlenmelidir. “Şube Müdürlüğü, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcılığı” kadrolarına tamamen sınava dayalı atamalar yapılmalısınavsız atama yolları kapatılmalıdır. Sadece “İl Milli Eğitim Müdürlüğü” kadrosuna Milli Eğitim Bakanlığınca istenilen kişinin ataması yapılabilir. Bu atamada da görev şartı aranmalıdır. Örneğin; 5 yıl şube müdürlüğü yapanlar arasından, 3 yıl ilçe milli eğitim müdürlüğü yapanlar arasından veya 2 yıl il milli eğitim müdür yardımcılığı yapanlar arasından gibi. Böylelikle “İl Milli Eğitim Müdürlüğü” kadrosuna yönetici olmayan bir kişinin atanması engellenecek bakanlıktaki hiyerarşik yapı zarar görmeyecektir.


 


 


Feridun Fikret AKSU


 


kamuajans



MEB Yöneticileri Rotasyonu Değerlendirmesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder