4 Temmuz 2013 Perşembe

2013-2014 Öğretim Yılı Çok Yoğun Geçecek

Sayın bakanımız açıklamasında dersanelerin kapanacağını, bu kurumların özel eğitim kurumlarına dönüşeceğini belirterek velilerin kayıt konusunda acele etmemelerine değinmiştir. Bu temkinli bir açıklamadır. Bu açıklama için biraz geç kalınmıştır. Çünkü dersaneler yeni eğitim öğretim yılının planlamasını yapmışlar, personel sözleşmelerini tamamlamışlar ve şu sıralarda öğrenci kayıtlarını da bitirmek üzereler. Türkiye’de bulunan 4 binden fazla dersanenin ancak 20/1′i özel eğitim kurumlarına dönüştürülebilir niteliktedir. Dolayısıyla bu kurumları özel eğitime dönüştürme işlemi o kadar da kolay değildir. Keşke dersaneler kapansa ve velilerimiz ekonomik açıdan tüm enerjilerini, birikimlerini bu kurumlara akıtmasalar. Ancak öğrencinin seçildiği hiçbir sistemde öğrencinin özel ders almasının önüne geçemezsiniz. Bu nedenle öğrencinin dersaneye yönelme nedenleri üzerinde durarak bu ihtiyaçları karşılamaya yönelik adımlar atmak ve okulları daha cazip hale getirme konusunda çalışmalar yürütmek daha doğru olacaktır.


 


Bakanımız SBS’nin yerine düşünülen yeni sınav modeli hakkında ise önümüzdeki eğitim öğretim yılında 8. Sınıflara okullarda yapılan bir sınavı sonraki yıllarda da 5,6,7,8. Sınıflara uygulanan bir sınavı merkezileştirerek öğrenci seçiminde değerlendirileceğini belirtiyor. Okullarda her derste her dönem 3 olmak üzere toplam 6 sınav yapılıyor. Bu sınavlardan hangisi merkezi olarak yapılacak eğer 2. Dönemin sonunda yapılan son sınav merkezi olarak yapılırsa bu bir SBS sınavıdır. Eğer birinci dönemin sonunda yapılan sınav merkezi olarak yapılırsa öğrenci sadece gördüğü konulardan sorumlu tutulacaktır. öğrencinin bulunduğu sınıfın kazanımlarını tam olarak tamamlamadığı bu durumda yapılan bir sınav ne derece geçerli olabilir ki. Açıklamanın devamında çok tercih edilen okullar için ek bir sınav yapılacağına değiniliyor. Açıklamadan anlaşılıyor ki sınav kalkmış değildir. Öyle veya böyle öğrenci bir üst kuruma yerleşirken girdiği sınav göz önünde bulundurulacaktır.


 


Açıklamada Anadolu liselerinin durumuna hiç değinilmemiştir. Sayın bakanımız daha önceki açıklamasında genel liselerin Anadolu liselerine dönüşmesiyle adrese dayalı olarak en yakın Anadolu lisesine kayıt olma olanağına değinmişti. Bu nasıl olacaktır eğer öğrencinin adresine en yakın Anadolu lisesi çok talep edilen lise ise ve bu öğrencinin puanı düşükse bu öğrenci bu okula nasıl yerleşecektir. Bu sorunu aşmak için o okulun bölgesinde ikamet eden öğrencilere belirli bir kontenjan mı ayrılacaktır.


 


Bakanımızın okullarda uygulamaya konulan serbest kıyafet uygulaması konusundaki açıklaması son derece doğrudur. Bu uygulamadan sonra özel eğitim kurumlarından bazıları velilerinin görüşleri doğrultusunda formalı eğitime devam etmişlerdir. Açıklamaya göre okul aile birlikleri tüm eğitim kurumlarında serbest kıyafetle ya da formalı eğitim konusunda karar verebileceklerdir.


 


Açıklamada Bu kadar değişimin uygulayıcısı öğretmenlere ise çok az değinilmiş; öğretmenlere ek ödeme ve zam konusunda maliye bakanlığı ile çalışmalarının devam ettiği belirtilmiştir. Bu konuda binlerce eğitim çalışanının beklenti içinde olduğu unutulmamalıdır.


Ergül SIRKINTI


EKSEN


Eğitimci Kamu Çalışanları Sendikası


Kayseri İl Temsilcisi



2013-2014 Öğretim Yılı Çok Yoğun Geçecek

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder