5 Temmuz 2013 Cuma

Eğitim İş 2013 İl İçi Yer Değiştirme Değerlendirmesi

Eğitim İş 2013 İl İçi Yer Değiştirme Değerlendirmesi

 


Milli Eğitim Bakanlığı, 3×4 eğitim sisteminin öğretmen ve öğrenciler üzerinde yarattığı mağduriyetler, bir yıllık uygulama sonucu ortaya çıkan karmaşa ve fiyasko karşısında tam anlamıyla dört dörtlük bir çıkmaza girmiştir. 3×4 eğitim sisteminin siyasal yanı bir yana işin uygulama boyutu bile düşünülmeden, tartışılmadan dünyada eşi benzeri görülmemiş bir şekilde uygulamaya konulmuş ve eğitimde olmaması gereken el yordamı, deneme-yanılma yöntemleri uygulanarak milyonlarca öğrencimiz heder, binlerce öğretmenimiz de mağdur edilmiştir.

 

Kademeli geçişler, akşamdan sabaha okulların dönüştürülmesi, öğrenci ve öğretmenlerin aktarılması, zaten öğretmenlerin üzerinde bir karabasan gibi duran norm kadroların belirsizliği, seçmeli derslerle indirilen, çıkarılan normlar, işi bilmeyen, eğitimci olmayan ve eğitime bir işletme mantığıyla bakan Milli Eğitim Bakanlığı kadroları… Kısaca görünen o ki 2013-2013 eğitim öğretim yılında yaşanan kaos önümüzdeki eğitim öğretim yılında da yaşanacaktır.

 

Bütün bu yaşananların, öğretmeni, öğrenciyi, veliyi mağdur edenlerin sorumluları 3×4 eğitim sistemini getiren siyasal iktidar ve bu sisteme destek verenlerdir. Dün “Her şey çok güzel olacak, hiçbir öğretmenimiz mağdur olmayacak” diyenler, bugün yaşanan sorunlar karşısında dut yemiş bülbül rolünü oynamaktadır. Bakanlık yaptığı uygulamalarla bilinçli bir şekilde öğretmenler arasında çift taraflı mağduriyetler yaratarak sendikaları etkisizleştirmeye çalışmaktadır. Kendi yarattıkları mağduriyetleri giderme adı altında yönetmeliklere aykırı uygulamalar yaparak yeni mağduriyetler yaratmakta ve öğretmenleri karşı karşıya getirmeye çalışmaktadır.

 

Son olarak 15 Mayıs 2013 tarihinde yönetmeliklere aykırı bir genelgeyle okulları dönüştürerek öğrenci ve öğretmenleri ilişkilendirildikleri okullara aktarmışlar ve öğretmen normlarını da aktarma işleminden sonra güncellemişlerdir. Burada ne aktarılan öğretmenin ataması ne de aktarma işleminden sonra yapılan norm güncellemesinin yasal dayanağı vardır. Öğretmenlerimiz yarın hangi okulda olacaklarını bilemez haldedir.

 

Şimdi de bütün bu belirsizlikler içerisinde “2013 Yılı Öğretmenlerin İl içi İsteğe Bağlı Yer Değiştirmelerine İlişkin Duyurusu”nu gecikmeli de olsa yayımlamıştır. Yayımlanan bu duyuru 3×4 eğitim sisteminin yarattığı mağduriyetleri giderecek bir duyuru değildir. Çünkü akşamdan sabaha ve keyfiyete göre değiştirilen normlar, akşam ortaokul sabah ise imam hatip ortaokuluna dönüştürülen okullar da düşünüldüğünde haklılığımız ortaya çıkacaktır.

 

Bu çerçevede Bakanlığın yayımladığı “İl İçi İsteğe Bağlı Yer Değiştirme Duyurusu” sorunları çözmekten çok uzaktır. Eğitim-İş olarak 2012 İl İçi Yer Değiştirme Kılavuzu’na dava açmış ve açtığımız dava sonucu 5 tercih sınırlaması ile sıraların bir kez çalıştırılmasının yürütmesi durdurulmuştu. 2013 duyurusunda 5 tercihin 25’e çıkarıldığı ancak sıraların çalıştırılması konusunda Danıştay’ın  “…haziran ve ağustos aylarında birer kez yapılacağı yönündeki kurala aykırı biçimde il içi sıraların… bir kez çalıştırılarak atamaların yapılmasında … üst hukuk normlarına uyarlık bulunmamaktadır’’ şeklindeki kararına rağmen bu konuda yargı kararı doğrultusunda düzenleme yapılmamış olması açıkça yargı kararını yok saymaktır.

 

Yine duyurunun 23. maddesinde “Aynı dönemde il içinde yer değiştirme isteğinde bulunan karı koca öğretmenlerden farklı ilçelere atanan eşler, büyükşehir belediye sınırları içinde farklı ilçelere atananlar hariç olmak üzere, özür durumundan yer değiştirme döneminde tekrar başvuruda bulunabilir.” denilerek büyükşehir sınırları içinde birbirinden kilometrelerce uzakta olan eşlerin il içi yer değiştirme başvuruları engellenmesi haksız ve hukuksuz bir düzenlemedir.

 

 Tercihlerde normu açık olan okullar ve atama sonuçları atanan öğretmenlerin hizmet puanları ile birlikte kesinlikle ilan edilmelidir.

 

Sonuç olarak 2013 isteğe bağlı il içi atamaları da 3×4 eğitim sisteminin getirdiği sorunları ve yaşattığı mağduriyetleri çözemeyecektir. Okulların açılmasıyla birlikte özellikle ortalamanın çok üzerinde kalabalık ilkokul birinci sınıflar, yeni norm güncellemeleri ile yeniden norm fazlası olacak öğretmenler olmak üzere yeni sorunlar kapıda beklemektedir.

 

                                                                                                                                                                                                      MERKEZ YÖNETİM KURULU


Eğitim İş 2013 İl İçi Yer Değiştirme Değerlendirmesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder