3 Temmuz 2013 Çarşamba

MEB, bu yıl 10 milyon 600 bin tablet dağıtacak

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Başkent Öğretmenevi’nde televizyon-gazete Ankara temsilcileri ve eğitim muhabirleriyle kahvaltıda bir araya geldi. Kahvaltıya ayrıca MEB Bakan Yardımcısı Orhan Erdem, Bakanlık Müsteşarı Yusuf Tekin ve Talim Terbiye Kurulu Başkanı katıldı.


2012-2013 eğitim öğretim dönemi ile bir değerlendirme ve bundan sonraki dönem ile ilgili bir görüş alışverişinde bulunmak amacıyla bir araya geldiklerini belirten Avcı, “Geçen yıl gerçekleştirilen zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılması 4+4+4 sonrası MEB olarak önemli ve kritik bir yıldı. Eğitimin bütün bileşenlerini bir şekilde etkileyecek köklü bir düzenleme yapıldı. Öğretmen, yönetici ve bakanlık çalışanlarımızın gayretleri sayesinde bu yıl başarılı bir eğitim öğretim dönemi geçirildi. Fedakarane çalışmalar sayesinde nispeten sorunsuz başladık döneme. Büyük bir dönüşümü sancısız bir biçimde hayata geçirme imkânı bulduk.” diye konuştu.


KÖKLÜ DEĞİŞİMDE SORUNLAR YAŞANIYOR


Böylesine büyük ve köklü bir değişiminde eğitim sisteminde bazı sorunlar yaşandığını belirten Avcı,“Gerek öğrenci uyumu gerek velilerin sisteme adaptasyonu gerek okulların kısa bir süre içinde karşı karşıya kaldığı talep baskısı sorunları oldu ama öğretmen ve idarecilerin öz verili çalışması ile bunlar peyderpey çözüldü. Önümüzdeki yıl 2013-2014 eğitim öğretim yılı ve sonrası bu düzenleme olumlu sonuçlarını daha fazla vermeye başlayacak. bu alanda da tüm süreçleri geriye doğru elden geçiriyoruz.” dedi.


2013-2014 eğitim öğretim döneminin çok daha başarılı verimli bir yıl olacağına inandığını belirten Avcı,“Tüm öğretmen ve öğrencilerimize iyi bir yaz tatili diliyorum. Geçen yıldan onlara bir borcumuz vardı. Onlara bu yıl huzurlu bir tatil diliyoruz. Hizmet içi eğitimler devam ediyor hem onlar devam edecek hem de öğretmenlerin tatili çok fazla boğmayacağız.” diye konuştu.


“ÖNEMLİ PROJELER VAR”


Geçen yıl başlayan ve yürüyen önemli projeler olduğuna değinen Avcı, “Fatih Projesi’nde olumlu bir noktaya geldik. Kamuoyunda tablet ve etkileşimli tahta projesi gibi algılandı. Aslında bu proje aynı zamanda müfredatı eğitimin içeriğini bugünden ön göremeyeceğimiz biçimde dönüştürme potansiyeli taşıyor. Eğitim teknolojileri alanında dünyadaki sayılı projelerden. Kapsam, nicelik ve niteliksel vaatleri açısından önemli bir proje. Bu ay içinde açtığımız ihale ile 10 milyon 600 bin tablet bilgisayar alınarak öğretmen ve öğrencilere dağıtılacak. 24 Haziran’da ihale süreci başladı. 11 firma müracaat etti, 9 firmanın teklifi kabul edildi. Değerlendirmeler yapılıyor. Teknik turlar başlayacak. Bunların hepsi şeffaf olarak yürüyor. Bunun ardından bakanlıklar temsilcileri ile teknik şartnameye son teklif verilerek fiyatlar alınacak. Diğer ihale 17 Haziran’da yapılan alt yapı ihalesi. Buna 14 firma katıldı, 13′ü geçerli teklif verdi. Bu ihaleyi de bakanlığımızın hazırladığı talep doğrultusunda Ulaştırma Bakanlığımız yürütüyor.” açıklamasında bulundu.



MEB, bu yıl 10 milyon 600 bin tablet dağıtacak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder