5 Temmuz 2013 Cuma

MEB'de tek kişilik sınav

MEB İnsan Kaynakları’nın 1100331 sayı 24.05.2013 tarihli yazısı ile Faruk AYDINLI’nın başvurusu mahkeme kararı uyarınca da kabul edilmiş, davacı tek kişilik açılan eğitim kurumları yöneticiliği müdür yardımcılığı/başyardımcılığı sınavına girmiştir.


Samsun İli, Çarşamba Ağcagüney İlköğretim Okulu’nda sınıf öğretmeni olarak görev yapan Faruk AYDINLI, eğitim kurumları yöneticiliği müdür yardımcılığı/başyardımcılığı sınavına girebilmek için yaptığı başvurusunun reddedilmesi üzerine açılan davada Samsun 2. İdare Mahkemesi 2011/1710 E, 2012/1130 sayılı 28.09.2012 tarihli kararı ile dava konusu işlemi iptal etmiştir. Ancak Çarşamba Kaymakamlığı mahkeme kararını uygulamaktan kaçınmıştır.


Bunun üzerine MEB İnsan Kaynakları 1100331 sayı 24.05.2013 tarihli yazısı ile Faruk AYDINLI’nın başvurusu mahkeme kararı uyarınca da kabul edilmiş, tek kişilik açılan eğitim kurumları yöneticiliği müdür yardımcılığı/başyardımcılığı sınavına girmiştir.


MAHKEME KARARI


T.C.


SAMSUN


2. İDARE MAHKEMESİ


ESAS NO : 2011/1710


KARAR NO : 2012/1130


DAVACI______________ : FARUK AYDINLI


VEKİLİ______________ : Av. AFŞİN SOYSAL


19 Mayıs Malı.Saadet Cad.Tellioğlıı Apt. No:27/2 İlkadıın/SAMSUN


DAVALI______________ : ÇARŞAMBA KAYMAKAMLIĞI/Çarşamba/SAMSUN


DAVANIN ÖZETİ________ : Samsun İli, Çarşamba Ağcagüney İlköğretim Okulu’nda


sınıf öğretmeni olarak görev yapan davacının, eğitim kurumlan yöneticiliği müdür başyardımcılığı/ yardımcılığı sınavına girebilmek için yaptığı başvurusunun reddedilmesi üzerine bu durumun düzeltilmesi istemiyle yaptığı 21.09.2011 tarihli başvurusunun reddine ilişkin Çarşamba Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ nün 29.09.2011 tarih ve 8161 sayılı işleminin Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Atama Yönetmeliği’ne aykırı olduğu iddiası ile iptali istenilmektedir.


SAVUNMANIN ÖZETİ :D avacının 201 1 Eğitim Kurumlan Müdür Başyardımcılığı ve Müdür Yardımcılığı/Müdürlük Seçme Sınavı Başvuru Kılavuzunda belirtilen tarihler arasında başvurusunu yaptığı ancak internet ekranındaki Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Atama Yönetmeliği’nin 25. maddesinin birinci fıkrasında belirtilen unvanlarda görev yapmış olanların bu durumlarını gösteren belgeleri onay makamına sunmaları gerektiğine ilişkin uyarıya rağmen durumunu gösteren belgeleri onay makamına sunmadığı, buna istinaden başvurusunun reddedildiği, işlemde hukuka ve mevzuata aykırılık bulunmadığı, davanın reddi gerekliği savunulmaktadır.


TÜRK MİLLETİ ADINA


Karar veren Samsun 2. İdare Mahkemesi’nce dava dosyası incelenerek işin gereği görüşüldü:


Dava, Samsun İli. Çarşamba Ağcagüney İlköğretim Okulu’nda sınıf öğretmeni olarak görev yapan davacının, eğitim kurumlan yöneticiliği müdür başyardımcılığı/ yardımcılığı sınavına girebilmek için yaptığı başvurusunun reddedilmesi üzerine bu durumun düzeltilmesi istemiyle yaptığı 21.09.2011 tarihli başvurusunun reddine ilişkin Çarşamba Kaymakamlığı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ nün 29.09.2011 tarih ve 8161 sayılı işleminin iptali istemiyle açılmıştır.


13.8.2009 tarih ve 27318 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumlan Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’ nin 7. maddesinde, yönetici olarak atanacaklarda aranacak genel şartların, 8. maddesinde, özel şartların sayıldığı, aynı maddenin 6 fıkrasında; “Yatılı İlköğretim Bölge Okulları hariç diğer eğitim kurumlarının;a) Müdür başyardımcılıklarına atanabilmek için en az 1 yıl,b) (C) tipi eğitim kumrun müdürlüklerine atanabilmek için en az I yıl,e) (B) tipi eğitim kurumu atanabilmek için en az 2 yıl,ç) (A) tipi eğitim kurumu müdürlüklerine atanabilmek için en az 3 yıl,eğitim kurumlarında asaleten yöneticilik yapmış olma şartı aranır.. aynı Yönetmeliğin 13. maddesinin 6.fıkrasında, ” Seçme Sınavına başvuruda bulunabilmek için 7 nci ve 8 inci maddelerdeki şartlar aranır.” 7. fıkrasında, ” Seçme Sınavı başvurularına ilişkin usul ve esaslar her sınav döneminde hazırlanacak sınav kılavuzunda belirlenir. “Seçme Sınavı” başlıklı II. maddesinde;” Eğitim kurumu müdürlüğüne, müdür başyardımcılığına ve müdür yardımcılığına ilk defa atanacakların belirlenmesi için seçme sınavı yapılır. Seçme sınavı. Seçme Sınavı Komisyonunca tespit edilecek merkezlerde Bakanlık Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünce merkezî sistemle yazılı olarak veya elektronik ortamda yapılır. Müdürlük seçme sınavı ayrı olarak müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı seçme sınavı birlikte yapılır. Sınavlar eş zamanlı olarak yapılabileceği gibi farklı tarihlerde de yapılabilir. Müdürlük seçme sınavı soruları ayrı hazırlanır. Müdür başyardımcılığı ve müdür yardımcılığı seçme sınavı soruları birlikte hazırlanır. Müdürlük seçme sınavı ayrı salonda, müdür başyardımcı lığı ve müdür yardımcılığı seçme sınavı ise birlikte aynı salonda yapılır. Yönetici adayları hangi yönetim görevi için sınava girmişler ise almış oldukları puanlar yalnızca o yönetim görevi için geçerlidir. Mevcut yöneticiler ve daha önce yöneticilik yapmış olanlar ile bu Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci fıkrasında sayılanlar şartları taşımaları kaydıyla istemeleri hâlinde müdürlük, müdür başyardımcı lığı ve müdür yardımcılığı sınavlarına da girebilirler. Bu durumda olanlar istemeleri halinde bu Yönetmeliğin sınava dayalı atamaya ilişkin hükümleri çerçevesinde değerlendirilirler., “Yönetim kademelerinde geçmiş sayılan diğer görevler” başlıklı 25. maddesinin I. fıkrasında; “Öğretmenlikte adaylığı kaldırılmış olmak kaydıyla ve bu Yönetmelikteki yönetim kademelerine atamayla sınırlı olmak üzere; ..c)Ikili anlaşmalar çerçevesinde Bakanlıkça açılan ya da yönetici ve öğretmenleri Bakanlıkça görevlendirilen yurt dışındaki eğitim kurulularında, müdür yardımcılığında geçirilen süreler ile görevli olduğu eğitim kurumunda eğitim kurumunu eğitim öğretime açmak kaydıyla kurucu müdür olarak geçirilen süreler, en az 1 yıl görev yapmış olmak kaydıyla müdür yetkili öğretmen olarak geçirilen süreler üçüncü kademe yöneticiliğinde geçmiş sayılır.” hükümlerine yer verilmiştir.


Milli Eğitim Bakanlığı 2011 Eğitim Kurumlan Müdür Başyardımcılığı vc Müdür Yardımcılığı/Müdürlük Seçme Sınavı Başvuru Kılavuzu’nda, Eğilim Kurumlan Müdür Başyardımcılığı vc Müdür Yardımcılığı seçme sınavının 01.Ekim.201 I Cumartesi günü saat 14.00′te ve müdürlük seçme sınavının 02.Ekim.2011 Pazar günü saat 14.00′te yapılacağı, sınav başvurularının 15-26 Ağustos 2011 tarihleri arasında Milli Eğitim Bakanlığı’nın internet adresinden yapılacağı, söz konusu sınavlara Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumlan Yöneticilerinin Atama ve Yer Değiştirmelerine İlişkin Yönetmelik’te belirtilen şartları taşımak kaydı ile ilk defa eğitim kurumlan müdür başyardımcılığına ve müdür yardımcılığına/müdürlüğüne atanacaklar ile istemeleri halinde mevcut yöneticiler ve daha önce yöneticilik yapmış olanlar, bu Yönetmelik’in 25 inci maddesinin I inci fıkrasında sayılan unvanlarda görev yapmış olanlar, yurt dışında öğretmen olarak görevli bulunanlar, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu vc 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu kapsamında aylıksız izinli olanların başvuruda bulunabilecekleri belirtilmiştir.


Dava dosyasının incelenmesinden, Samsun İli, Çarşamba Ağcagüney İlköğretim Okulu’nda sınıf öğretmeni olarak görev yapan davacının 24.08.2011 tarihinde eğitim kurumlan yöneticiliği müdür başyardımcılığı/ müdür yardımcılığı sınav başvurusunun Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından onaylanmayarak reddi üzerine 21.09.2011 tarihinde sınava girme hakkının verilmesi ve mağduriyetinin giderilmesi için davalı idareye yaptığı başvurusunun, internet ekranındaki. Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici Atama Yönetmeliği’nin 25′ci maddesinin birinci fıkrasında belirtilen unvanlarda görev yapmış olanların bu durumlarını gösteren belgeleri onay makamına sunmaları gerektiğine ilişkin uyarıya rağmen gerekli belgeleri onay makamına vermediği gerekçesi ile reddi üzerine bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır.


Uyuşmazlık konusu olayda, Samsun İli Çarşamba Ağcagüney İlköğretim Okulu’nda olarak görev yapan davacının, eğitim kurumlan yöneticiliği müdür başyardımcığı/ müdür yardımcılığı sınavına girebilmek için internet sayfasındaki başvurusu sırasında, Çarşamba Kayakaya Köroğlu İlköğretim Okulu’nda bir seneden fazla süre müdür yetkili öğretmen olarak görev yapmış olması nedeniyle kurumun internet sayfasındaki ilgili Yönetmeliğin 25. maddesinin 1. fıkrasında belirtilen şartları taşıdığına ilişkin kutucuğu işaretlediği, internet ekranında,Yönetmeliğin 25. maddesinin birinci fıkrasında belirtilen unvanlarda görev yapmış olanların bu durumlarını gösterir belgeleri onay makamına sunmaları gerektiğine ilişkin uyarıya rağmen başvurusu sırasında ilgili belgeleri onay makamına vermediğinden bahisle davacının sınav başvurusunun kabul edilmediği görülmekte ise de; yukarıda alıntısına yer verilen mevzuat hükümlerinde ve başvuru kılavuzunda, internet onay ekranındaki uyarıdan sınav başvuru şartı olarak bahsedilmediği gibi davacının görev yaptığı yer olan Çarşamba İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı İlköğretim Okulunda bir seneden fazla müdür yetkili öğretmen olarak görev yaptığı ve davacının Yönetmeliğin 25. maddesinin birinci fıkrası (c) bendi kapsamında görev yaptığı birimin Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde bir okul olduğu, dolayısıyla davacının söz konusu görevine ilişkin belgeyi düzenleme yetkisinin de davalı idareye ait okluğu, bu nedenle davacının Yönetmeliğin 25. maddesinin birinci fıkrası (c) bendi kapsamındaki görevini nerede ve hangi süreler içinde yaptığının davalı idarece basit bir inceleme ile tespit edilebileceği, bunun için davacının hizmet cetvelini incelenmesinin yeterli olması dikkate alındığında, davacının internet ekranında işaretlediği durumunu gösterir belgeyi idarenin kendisinin tedarik edebilme imkanının bulunması karşısında, bu belgeyi davacının teslim etmesi zorunluluğunun aranması suretiyle, internet ekranında işaretlediği durumunu gösterir belgeyi vermediği gerekçesi ile başvurusunun reddine dair dava konusu işlemde hukuka uyarlık bulunmadığı sonucuna varılmıştır.


Açıklanan nedenlerle, dava konusu işlemin İPTALİNE, aşağıda dökümü yapılan


132,00 TL yargılama gideri ile kararın verildiği tarihte yürürlükte bulunan Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi Uyarınca belirlenen 600,00 TL vekalet ücretinin davalı idareden alınarak davacıya verilmesine, artan posta ücretinin kararın kesinleşmesinden sonra davacıya iadesine, kararın tebliğini izleyen günden itibaren 30 gün içerisinde Danıştay’a temyiz yolu açık olmak üzere, 28/09/2012 tarihinde oybirliğiyle karar verildi.


Başkan Üye Uye


İSHAK SAĞIR ŞENOL KARADENİZ OSMAN AVŞAR


37842 120486 120499


YARGILAMA GİDERLERİ


Başvurma Harcı: 18.40 TL


 


Karar Harcı : 18.40 TL


Y.D. Harcı : 30,30 TL


 


Vekalet Harcı : 2,90 TL


Posta Gideri : 62,00 TL


 


TOPLAM :132.00 TL


 



MEB'de tek kişilik sınav

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder