30 Haziran 2013 Pazar

Güzel sanatlar ve spor liseleri yapılandırıldı

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), güzel sanatlar ve spor liselerini ayırdı. Yeni eğitim-öğretim yılında bu okullar, spor lisesi ve güzel sanatlar lisesi adıyla iki yeni lise türü olarak eğitim verecek.


MEB Ortaöğretim Genel Müdürü Ercan Türk, AA muhabirine yaptığı açıklamada, güzel sanatlar ve spor liselerinin ayrı ayrı kurulduğunu ancak 2008′de okul çeşitliliğini azaltmak ve program çeşitliliğini artırmak amacıyla bu liselerin birleştirildiğini söyledi.


Uygulamanın 2009-2010 eğitim-öğretim yılından itibaren hayata geçirildiğini anımsatan Türk, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı itibariyle bu okulların sayısının 91′e çıktığını belirtti.


Bakanlığın yeniden yapılandırılması sürecinde, eğitim sisteminin geliştirilmesi ve çağdaş standartlara yükseltilmesine yönelik sürdürülen çalışmalar doğrultusunda, ortaöğretimde yeni düzenlemeler yapıldığını anlatan Türk, “Bu okullar da bu bağlamda yeniden değerlendirildi. 18. Milli Eğitim Şurasında, iki farklı disiplin anlayışı olan güzel sanatlar ve spor liselerinin, ayrılarak iki farklı okul türü olarak spor lisesi ve güzel sanatlar lisesi adı altında eğitim ve öğretim faaliyetlerini sürdürmeleri yönünde tavsiye kararı alındı. Bu karar doğrultusunda bu okullar yeniden yapılandırılarak, güzel sanatlar ve spor liseleri, spor lisesi ve güzel sanatlar lisesi adı altında yeniden iki ayrı okul türüne dönüştürüldü” dedi.


Müstakil binalarda faaliyetlerini sürdüren ve sadece spor bölümü bulunan güzel sanatlar ve spor liselerinin, spor liselerine, görsel sanatlar ve müzik bölümleri bulunan güzel sanatlar ve spor liselerinin ise güzel sanatlar liselerine dönüştürüldüğünü belirten Türk, aynı binada görsel sanatlar, müzik ve spor bölümleri bulunan liselerin ise ayrı binalarda spor lisesi ve güzel sanatlar lisesi olarak müstakil okullara dönüştürülmesi için valiliklere yazı gönderildiğini bildirdi.


Türk, “Bu kapsamda , 21 okul spor lisesine, 41 okul ise güzel sanatlar lisesine dönüştürüldü. Geriye kalan 29 okulun dönüştürülme işlemleri ise devam ediyor. Her iki okul türüne de mevcut uygulamada olduğu şekliyle yetenek sınavıyla öğrenci alınmasına devam edilecek. Bu okullara başvurular 17 Haziran’da başlamıştı, 19 Temmuz’a kadar da alınmaya devam edilecek. Öğrencilerimiz, aynı anda birden fazla aynı tür liseye başvuramayacağını unutmasın” diye konuştu.


Yeni liselerin 2013-2014 eğitim-öğretim yılı itibariyle yeni durumlarına göre eğitime başlayacağının altını çizen Türk, yapılandırma ile ilgili gerekli işlemlerin okullara öğrenci alımına başlanmadan önce tamamlanacağına dikkati çekti.



Güzel sanatlar ve spor liseleri yapılandırıldı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder