18 Haziran 2013 Salı

AÖF öğrencilerini ayağa kaldıran karar

Açıköğretim Fakültesi AÖF sınav sonuçlarına göre ders geçemeyen ve sınıfta kalan AÖF’liler bütünleme sınavının kaldırılması kararına çıldırdılar.

 


AÖF sınav sonuçlarını açıkladı. AÖF sınav sonuçlarına göre ders geçemeyen ve sınıfta kalan AÖF’liler bütünleme sınavının kaldırılması kararına çıldırdılar. Bütünleme hakkının geri verilmesini isteyen AÖF öğrencileri Açıköğretim Fakültesi yönetimini mail, telefon ve mesaj yağmuruna tuttular.

AÖF öğrencilerinin bütünleme isyanı çığ gibi büyüyerek devam ediyor. AÖF öğrencileri bütünleme hakkının geri verilmesi için Açıköğretim Fakültesi’nin resmi e postalarına ve AÖF çağrı merkezini mesaj yağmuruna tuttular. Gelen tepki telefonları üzerine 444 1 026 no’lu  AÖF çağrı merkezi telefonları çöktü.


Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi (AÖF) final sınavları 1-2 Haziran tarihinde yapılmıştı. AÖF final sınavları sonuçları sınav tarihinden 12 gün sonra açıklandı.  Ancak final sınavına giren ve kötü not alan AÖF’liler bütünleme sınav hakkının ellerinden alınmasına büyük tepki gösterdiler.  AÖF öğrencileri diğer üniversite öğrencileri gibi yıl içinde geçemedikleri dersler için bütünleme sınavından yeniden faydalanabilmek istiyor.


Bütünleme hakkını yeniden isteyen AÖF’liler seslerini duyurmak için sosyal medya ve internet medyasını etkin kullanıyor. Facebook ve Twitter’da gruplar kuran AÖF öğrencileri internet sitelerinin mailllerine de mesaj göndererek mağduriyetlerinin giderilmesini istiyor.


Yeni dönemlik-kredili sistem


Akademik ders yılı içerisinde geçmek zorunda olduğu dersleri geçemeyen öğrenciler için üniversitelerde bütünleme sınavları yapılıyor. AÖF’de de geçmiş senelerde uygulanan bu uygulamanın, 2012-2013 yılında yeni dönemlik-kredili sisteme geçilmesiyle bu sene kaldırıldığı açıklandı. Bütünleme hakkının bütün üniversite öğrencileri gibi kendilerinin de hakkı olduğunu savunan AÖF öğrencileri, sene ve ders ücreti kaybı yaşamadan bütünleme sınavından tekrar yararlanmak istiyor.


Final sınavında derslerini geçemeyen öğrenciler ise bütünleme sınavına giremeden gelecek sene de aynı dersleri tekrar alacak.


Hakkımız olan şeyin elden alınması suç değil mi?


“Edebiyat 3. sınıf öğrencisiyim. Her sene yapılan bütünleme sınavının kaldırılmasına anlam veremiyorum. Hakkımız olan şeyin elden alınması suç değil mi? Tüm üniversiteler bütünleme yaparken AÖF’nin bütünlemeyi kaldırması haksızlık. Bütünleme sınavlarının devamını talep ediyorum.”


“Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi öğrencisiyim. 2012-2013 eğitim yılı itibarı ile tüm Açık Öğretim Fakültesi bölümleri dönemlik kredili sisteme geçmiştir. 2011-2012 eğitim yılında yaşanan aksaklıklar ve yanlışlar dizisi devam etmiştir. YOK’ün 22. 06. 2012 Tarih ve 5854-27380sayılı kararı uyarınca 2011-2012 eğitim döneminden itibaren tüm üniversitelerin öğrencilerine bütünleme sınavı hakkı tanınması zorunluluğu getirilmiş fakat Anadolu Üniversitesi yetkilileri bunun olamayacağını belirterek bütünleme sınavı yapmayı düşünmemektedir. Yetkili olan kurum ve kuruluşların bu hakkımızdan edilmemizin önüne geçmesini bekliyoruz. Bütünleme hakkımızı geri istiyoruz.”


İnsan Haklarına Mahkemesi’ne başvuracağım


“Ben AÖF adalet bölümü okumaktayım ve alttan 8 dersim var mezun olmak için.Ben bütünleme sınavlarına girmek istiyorum.Bizimde hakkımız var. Ben bu sisteme itiraz ediyorum. Halkın sesine kulak verin kendi sesinize değil. Yoksa insan hakları mahkemesine başvuracağım.”


“Bir Anadolu Üniversitesi öğrencisi olarak, diğer tüm üniversite öğrencileri gibi bütünleme sınavlarından yararlanmak istiyorum. Bu mağduriyetin giderilmesini istiyorum.”


NOT: SİZ DE SESİNİZİ DUYURMAK SİTİYORSANIZ HABERİMİZİN ALTINA YORUM YAPABİLİRSİZNİZ


AÖF’lilerin merakla beklediği Açıköğretim sınav sonuçları açıklandı. Açıköğretim AÖF 2013 dönem sonu sınav sonuçları belli oldu…

AÖF’de sınav sonuçları açıklandı. AÖF sınav sonuçlarının açıklanmasını öğrenmek isteyen AÖF öğrencileri sınav sonuçlarını öğrenmek için AÖF’nin resmi sistesine akın ediyor.
AÖF 2013 bahar dönemi final sınavları sonuçlarıaçıklandı. AÖF sınav sonuçları AÖF’nin resmi sitesinden duyuruldu.  Açıköğretim Fakültesi öğrencileri AÖF sınav sonuçlarının ne zaman açıklanacağını merak ediyordu. AÖF öğrencilerinin gözü kulağı AÖF yönetiminin yapacağı açıklamadaydı.

Açık Öğretim Fakültesi AÖF öğrencilerinde heyecan yine dorukta. AÖF final sınav sonuçlarının açıklandığını öğrenen AÖF öğrencileri  dönem sonu notunu öğrenmek için AÖF’nin sitesine akın etti.


AÖF SINAV SONUÇLARINI ÖĞRENMEK İÇİN TIKLAYIN


AÖF yönetimi vize sınav sonuçlarını büyük bir sürprize imza atarak AÖF vize sınavlarından 11 gün sonra açıklamıştı. Anadolu Üniversitesi Rektör’ü Prof. Dr. Davut Aydın son açıklamasında AÖF final sınavı sonuçlarının da vize sınavları gibi kısa sürede açıklanacağının işaretini vermişti. Anadolu Üniversitesi (AÜ) Rektörü Prof. Dr. Davut Aydın, AÖF  sisteminde 1 milyon 197 bin 746 öğrencinin katıldığı AÖF bahar dönemi ara sınavı sonuçlarını 11 günde açıklayarak, üniversite tarihinde bir ilki gerçekleştirdiklerini bildirmişti. Final sınavı sonuçlarının da erken açıklanabileceği tahmin ediliyor…


AÖF öğrencilerinin bütünleme hakkı bulunmadığı için AÖF sınav sonuçları sınıf geçme için belirleyici olacak.


AÖF’nin resmi sistesindeki sınav sonuçları bölümünde ise, AÖF Sınav sonuçları sınav tarihinden itibaren yaklaşık  12 gün sonra http://ogrenci.anadolu.edu.tr adresinden açıklandı.


Öğrenciler AÖF Sınav sonuçlarını T.C. kimlik numaraları ve şifreleriyle öğrenebilecekler. AÖF sınav sonuçları öğrencilerin adreslerine ayrıca postalanmayacak.


NOTLAR VE ANLAMLARI:


84 – 100__AA__4,00 (GEÇTİ)


77 – 83___AB__3,70 (GEÇTİ)


71 – 76___BA__3,30 (GEÇTİ)


66 – 70___BB__3,00 (GEÇTİ)


61 – 65___BC__2,70 (GEÇTİ)


56 – 60___CB__2,30 (GEÇTİ)


50 – 55___CC__2,00 (GEÇTİ)


46 – 49___CD__1,70 (ORTALAMAYA GÖRE)(UYARI)


40 – 45___DC__1,30 (ORTALAMAYA GÖRE)(UYARI)


33 – 39___DD__1,00 (ORTALAMAYA GÖRE)(UYARI)


0 – 32____FF__0,00 (KALDI)


Bu tabloya göre 33-49 arası ortalama getirdiğiniz derslerden koşullu olarak ortalama ile geçebiliyorsunuz.


Bu ortalama ile geçmenin koşulu ise Bahar Dönemi ( 2.dönem ) sonunda Genel Not Ortalamanızı ( GNO ) 2.0 veya daha üzeri getirmenizdir.


Eğer GNO’yu 2.0’dan düşük getirirseniz koşullu geçtiğiniz derslerden de kalmış olursunuz. 32 ve aşağı aldığınız derslerden direk kalıyorsunuz.


Bu FF ile kaldığınız dersleri bir sonraki yıl aynı dönemde tekrar görüyorsunuz. Yani bahar döneminde kaldığınız bir dersi seneye bahar döneminde alabilirsiniz.


Öğrenciler AÖF Sınav sonuçlarını T.C. kimlik numaraları ve şifreleriyle öğrenebilecekler. AÖF sınav sonuçları öğrencilerin adreslerine ayrıca postalanmayacak.



AÖF öğrencilerini ayağa kaldıran karar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder