6 Haziran 2013 Perşembe

Doktora hakarete hapis cezası!

Erzurum’da Nene Hatun Kadın Doğum Hastanesine muayene olmak için giden M.L. (25) muayene odasında Op. Dr. E.Ç.T.’ye ‘Geri zekâlı, aptal’ diye hakaret ettiği gerekçesiyle tutuksuz yargılandığı Erzurum Sulh Ceza Mahkemesi’nde bir yıl hapis cezasına çaptırdı. Mahkeme verilen hapis cezasını günlüğü 20 TL’den 6 bin lira adli para cezasına çevirdi


Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianameye göre, 31 Mayıs 2002 günü Nene Hatun Kadın Doğum Hastanesine kontrole giden M.L. (25), kendisini muayene eden bayan doktor E.Ç.T.’ye “Vajinal muayeneyi kabul etmiyorum, ultrason filmi çekilmesini talep ediyorum. Madem, ultrason çektirmeyecektiniz bu kadar neden beklettiniz?” sözleriyle tepki gösterdi. Bunun üzerine M.L, kendisini başka doktora yönlendirmek için imzasını isteyen Op. Dr. E.Ç.T.’ye sert tepki göstererek, “Geri zekalı, aptal” diyerek hakaret etti. Doktor E.Ç.T., hastası M.L.’den şikayetçi oldu.

Erzurum Sulh Ceza Mahkemesinde ‘ Kişinin onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek hakaret’ suçundan hakkında 2 yıla kadar hapis cezası istemi ile dava açılan M.L. “Ben doktor hanıma hakarette bulunmadım” dedi.

Hakaret olayı ile ilgili karar duruşmasında ifade veren Nene Hatun Kadın Doğum Hastanesi doktoru Op. Dr. E.Ç.T., “Muayeneye gelen hasta bana hitaben ‘Geri zekâlı, aptal’ diye hakarette bulundu. Ben hastama kesinlikle hakarette bulunmadım. ‘Lütfen dışarı çıkar mısınız’ uyarısında bulundum ” diye kendini savundu.

O sırada muayene odasında bulunan tanık H.K. ise, “Bayan hasta muayene odasının kapısını vurarak içeri girdi. Doktor hanıma ‘Geri zekâlı, aptal’ sözleriyle hakaret etti. Doktor hanım ise, ‘Lütfen saygılı olun ve dışarı çıkar mısınız” diye karşılık verdi” dedi.
“GERİ ZEKÂLI, APTAL” SÖZÜNÜ BİR YIL HAPİS

Mahkeme tutuksuz yargılanan M.L.’yi Op. Dr. E.Ç.T.’nin “Onur, şeref ve saygınlığını rencide edebilecek nitelikte hakaret’ suçundan 1 yıl hapis cezasına çarptırdı. Mahkeme heyeti sanığa verilen hapis cezasını günlüğünü 20 TL’den olmak üzere 6 Bin TL adli para cezasına çevirdi. Mahkeme, para cezasının hükmünün 5 yıl süreyle açıklanmamasına karar verdi.



Doktora hakarete hapis cezası!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder