16 Haziran 2013 Pazar

İlkokullarda yabancı dil ve din kültürü ders yükü


İlkokullarda İngilizce normunun tespiti esnasında ilkokul 2 ve 4. sınıflarda okutulan İngilizce dersinin birlikte değerlendirilip değerlendirilmeyeceğine ilişkin Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğünün 05.06.2013 tarih ve 1251272 sayılı görüş yazısı.


İlköğretim Kurumları (ilkokul ve Ortaokul) Haftalık Ders çizelgesinin Ortaokul Kısmında Değişiklik Yapılmasına ilişkin 28.05.2013 tarihli ve 22 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı eki Çizelgeye göre 2013-2014 eğitim öğretim yılında 2. sınıflarda yabancı dil dersi okutulacaktır.


Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretim Kurumları Yönetmeliğinin değişik 64′üncü maddesinde; “ilkokullarda yabancı dil dersi ile din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin alan öğretmenlerince okutulması esastır. Ancak, ihtiyacın alan öğretmenlerince karşılanamaması durumunda bu dersler, yükseköğrenimlerini söz konusu alanlarda yapan sınıf öğretmenleri veya sınıf öğretmeni olup bu alanda hizmet içi eğitim sertifikası almış öğretmenler tarafından ders değişimi yolu ile okutulabilir. Bunun da mümkün olmadığı durumlarda bu dersler sınıf öğretmenince okutulmaya devam edilir.” hükmüne yer verilmiştir.


Söz konusu hüküm doğrultusunda 2013-2014 eğnim öğretim yılında ilkokul 2 ve 4. sınıflarda uygulanacak yabancı dil (İngilizce, Almanca. Fransızca. Arapça) dersi ile ilkokul 4. sınıflarda uygulanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi branş öğretmeni tarafından okutulacaktır.


 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder