23 Haziran 2013 Pazar

Ortaöğretim öğretmenlerinin yaz tatili ne zaman başlayacak?

222 sayılı İlköğretim Ve Eğitim Kanununun 43. maddesinde; “İlköğretim okulların yaz tatili, sınavların bitimi tarihinden yeni öğretim yılının başına kadar sürer.


a) Öğretmenler, yaz tatili içinde aralıksız iki ay izinlidirler.


Ancak, bu iki aylık izin sürelerine dokunulmadan kalan tatil zamanlarında yönetmeliğinde saptanacak meslekle ilgili çalışmalara katılmakla yükümlüdürler.


 


b) Tek öğretmenli okullarda görevli öğretmenlerin yaz tatili izinleri, bölge ilköğretim müfettişleriyle, İlçe eğitim müdürü tarafından okul ve kurumların korunması da göz önünde tutularak ayarlanır.” hükümleri yer almaktadırlar.


İlköğretim okullarında görevli öğretmenler aralıksız iki ay izinli sayılmaktadır ayrıca okul bitiminde ve açılışında katıldıkları 2 şer haftalık mesleki eğitim çalışmalarına katılarak ücret almaktadırlar.


Ortaöğretim öğretmenlerini ilgilendiren bu şekilde bir kanun bulunmadığından bu öğretmenlerin yaz tatillerinin ne zaman başlayacağı ve ne zaman biteceği konusunda şu an karmaşa yaşanmaktadır. Bu öğretmenler okulda sınıf öğretmenliği konusunda danışmanlık ve çalışma yapmaları da cabasıdır.


Ahmet KANDEMİR


Memurlar.net



Ortaöğretim öğretmenlerinin yaz tatili ne zaman başlayacak?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder