12 Haziran 2013 Çarşamba

460 Bin Öğretmene Eğitim Verilecek

Milli Eğitim Bakanlığı, bu yıl 460 bin öğretmeni 15 saat uzaktan eğitime 15 saat de yüz yüze eğitime alacak. Eğitimler öncesi yapılan ihtiyaç belirleme anketinde, en fazla eğitim alınmak istenen konu hızlı okuma teknikleri olarak belirlendi.


Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) bu yıl yapacağı hizmet içi eğitimler öncesi öğretmenlere, hangi alanda eğitime ihtiyaç duydukları soruldu.Öğretmenlerin en çok eğitim almak istedikleri konuların başında,hızlı okuma teknikleri geldi. MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürü Ömer Balıbey, İlköğretim ve Eğitim Kanunu çerçevesinde, 460 bin öğretmenin, 17 Haziran’dan itibaren 2 haftalık hizmet içi eğitime tabi tutulacağını söyledi.


İlk dersin Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcıtarafından verileceğini bildiren Balıbey, 15 saat uzaktan, 15 saatise yüz yüze yapılacakeğitimlerle ciddi oranda öğretmene ulaşacaklarını dile getirdi. Balıbey, “Böyle düzenli ve isteğe bağlı bir hizmet içi eğitim Avrupa’da bile yok” dedi.

 


Uzaktan eğitim için internet üzerinden öğretmenlere hangi alanlarda eğitime ihtiyaç duyduklarının sorulduğunu anlatan Balıbey, “Öğretmenlerimiz, maillerle görüşlerini bildirdiler. Bu görüşleri veihtiyaç analizlerini değerlendirdik. En fazla istenen konuları sıraladık ve 8 alanda uzaktan eğitimlemesleki eğitim vermek için üniversitelerle işbirliği yaptık” diye konuştu.

 


Okul Temelli Mesleki Gelişim Modeli

 


Öğretmenlerin kendi okullarında eğitim alabileceği bir sitem geliştirdiklerini dile getiren Balıbey, bunun için ‘Okul Temelli Mesleki Gelişim Modeli’ hazırladıklarını bildirdi.

Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini okullarında tamamlamaları için il ve ilçe milli eğitim müdürlerine yazı göndererek STK’larla, okul aile birlikleriyle çalışmalar yapan veya derslerinde farklı yöntemlerkullanan iyi öğretmenlerin belirlenmesini istediklerini anlatan Balıbey, bu öğretmenlerin çalışmalarını okullarında anlatmasını, bir beyin fırtınası oluşmasını hedeflediklerini vurguladı. Bunun öğretmenlereışık tutacağına işaret eden Balıbey, okul temelli mesleki gelişimde öğretmenin kendi gelişiminipaylaşmasını istediklerinin altını çizdi.

Öfke yönetimi eğitimi de tercih ediliyor

 


Öğretmenlerin ihtiyaçları doğrultusunda en fazla anlayarak hızlı okuma teknikleri eğitimi almakistediğine dikkati çeken Balıbey, “Öğretmenlerimiz, dikkat artırma teknikleri, nasıl bir öğretmen, rehberlik, öğrenme ve öğretme teknikleri, zeka oyunları istedi. Problem çözme, beden dili, alternatif öğrenme bunlar da öğretmenlerimizin bildirdiği ihtiyaçlar. Bir de mesleki gelişimleriyle ilgili istekleri vardı. Bunlar sınıf yönetimi, öfke yönetimi, riskle baş etme gibi daha önce verilen konular” diyekonuştu.

 


Öğretmenlerin Bakanlığın omurgası olduğunu ifade eden Balıbey, “Nitelikli öğretmen, nitelikli öğrenci yetiştirir, nitelikli öğrenci de ancak nitelikli öğretmenle yetişir. Bakanlığımızın bütün öğretmenleri, hakikaten büyük bir özveriyle, büyük gayretlerle çocuklarımızı Türkiye’nin en iyi şartlarında, en iyiimkanlarla hazırlamaya çalışıyor” ifadelerini kullandı.

 


Eğitimler iki kategoride düzenlendi

 


Uzaktan eğitim yaklaşımı çerçevesinde, ‘Mesleki Gelişim Eğitimi’ ve ‘Mesleki Çalışmalar’ olmak üzereiki kategoride düzenlendi.

 


17-21 Haziran’da düzenlenecek ‘Mesleki Gelişim Eğitimi’ne 40 bin 504 okul öncesi öğretmeni, 218 bin 305 sınıf öğretmeni ve 200 bin 947 branş öğretmeni olmak üzere 459 bin 756 öğretmenin katılması hedefleniyor.

 


Bu eğitimin sunumu için Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü stüdyoları kullanılacak.

 


Öğretmenler seminerleri okullarında ya da okullarına en yakın, imkanları daha iyi bir başka okuldatakip edebilecek.

 


Eğitim programında, “anlayarak hızlı okuma teknikleri, dikkat arttırma ve hafıza geliştirme teknikleri, nasıl bir öğretmen, rehberlik (öğrenci tanıma teknikleri), öğretme ve öğrenme kuram ve yaklaşımları, alternatif öğretim yöntem ve teknikleri, zeka oyunları, gelişim psikolojisi, eğitim-öğretim hizmetiverenler için mesleki etik ilkeler, problem çözme yöntem ve teknikleri, beden dili, okul temelli meslekigelişim modeli, okul temelli mesleki gelişim modeli kapsamında yapılan örnek uygulamalar” konubaşlıkları yer alıyor.

‘Mesleki Çalışmalar Eğitimi’ ise 24-28 Haziran’da yüz yüze eğitim yaklaşımıyla gerçekleştirilecek.Eğitimlerde örnek uygulamaların paylaşımı, seminerler ve araştırma konularının sunumları yapılacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder