18 Haziran 2013 Salı

İL İÇİ VE İL DIŞINDA ZAMAN DOLDU!!!

İl içi, iller arası isteğe bağlı ve zorunlu çalışma yükümlülüğüne bağlı yer değiştirmeler, alan değişikliği ve özür durumu atamalarının ayrı ayrı 10’ar gün zaman aldığı düşünüldüğünde il içi ilanın en geç önümüzdeki haftaya yetiştirilmesi gerekmektedir.


Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin AtamaVe Yer Değiştirme Yönetmeliğinin 25. Maddesi şöyle: “Öğretmenlerin il içi ve illerarası isteğe ve zorunlu çalışma yükümlülüğüne bağlı yer değiştirmebaşvuruları, duyuru tarihinden itibaren en geç on iş günü içinde başlatılır. Başvurusüresi beş iş gününden az, on iş gününden fazla olamaz. Ancak teknik sorunlar nedeniyle ya da olağandışı durumlarda başvuru süresi uzatılabilir. Başvurular, Bakanlıkça elektronik ortamda açılacak başvuru sayfasına yapılır ve eğitim kurumu müdürlükleri ile ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerince onaylanır.”

Dolayısıyla en az 5 gün duyuruda kalınması zorunludur. En az 5 gün de sonuçlanma ve ilişik kesip yeni yerde başlama düşünüldüğünde bir hareket için asgari 10 gün gerekir.

İller arası yer değiştirmede bu sürenin daha da uzayabileceği düşünülmelidir.

Haziran ayının son haftası bile başlansa sürecin sağlıklı bir şekilde sonlanması zor görülürken bu sürenin daha da gecikmesi kaosa yol açabilir.

Umarım Bakanlık yetkilileri bu ciddiyetle hareket ediyorlardır.

MEB’in 15.05.2013 tarihli yazısı:


“652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci maddesinde, öğretmenlerin yer değiştirme suretiyle atamalarının her yıl yapılan atama plan ve programlan çerçevesinde eğitim-öğretim faaliyetlerini etkilemeyecek şekilde sonuçlandırılacağı, Bakanlıkça belirlenen özür gruplarına bağlı yer değiştirmelerin yaz tatillerinde yapılacağı hükmünden hareketle norm kadro güncellemelerinin tamamlanmasını müteakip;

a)Öğretmenlerin il içi ve iller arası isteğe bağlı ve zorunlu çalışma yükümlülüğüne bağlı yer değişikliklerinin Haziran-Temmuz,

b)Alan değişikliği işlemlerinin Temmuz,

c)Özür durumundan yer değiştirmelerin 15 Temmuz-05 Ağustos,

ç)İlk atamaların 16-29 Ağustos

tarihlerinde gerçekleştirilerek, 2013-2014 eğitim ve öğretim yılına sağlıklı bir şekilde başlanılması bakımından Ağustos ayı sonu itibarıyla her türlü atama ve yer değişikliklerin sonuçlandırılması planlanmaktadır.”

Metin KOÇER


İL İÇİ VE İL DIŞINDA ZAMAN DOLDU!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder