15 Haziran 2013 Cumartesi

ÖNLİSANS VE LİSANS MEZUNU HANGİ KPSS SINAVINA GIRECEK

Soru: lisans ve önlisans mezunuyum.2007 yılında kpss lisans sınavına girdim.Bu yıl önlisans sınavına girmek istiyorum.Böyle bir hakkım var mı?


Cevap: Lisans mezunu olmanız nedeniyle lise-önlisans düzeyinde yapılacak olan KPSS’ye başvuramayacağınızı değerlendirmekteyiz.


Başvuruları devam eden 2010 KPSS Lisans Kılavuzunun 1.4-b maddesinde;


b) Bir lisans (dört veya daha fazla yıllık yükseköğretim) programından mezun olmamış olmak koşuluyla; önlisans (iki yıllık meslek yüksekokulu ve iki yıllık açıköğretim) ve ortaöğretim (lise ve dengi meslek lisesi) mezunları ile bu kurumlardan mezun olabilecek durumda olanlar 26 Eylül 2010 tarihinde yapılacak olan sınava gireceklerdir. Bu sınavla ilgili kılavuz ayrıca hazırlanacak ve başvurunun yapılacağı tarih basın yoluyla adaylara duyurulacaktır.


denilmektedir. Ayrıca 2008 yılında her iki KPSS’ye giren adayların KPSS Lisans sonuçları ÖSYM tarafından iptal edilmiş, son dönemde Danıştay tarafından alınan karara göre bu durumdaki adayların 2008 KPSS ortaöğretim/önlisans sonuçları iptal edilerek KPSS Lisans sonuçlarının geçerli olduğuna dair karar alınmıştır.


Bu kapsamda karar tamamen size ait olup, gerek etik ilkeler gerekse ileride herhangi bir sıkıntı ile karşılaşmamanız açısından mezun olduğunuz bölümü dikkate alarak KPSS Lisans’a girmenizi önerebiliriz.



ÖNLİSANS VE LİSANS MEZUNU HANGİ KPSS SINAVINA GIRECEK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder