13 Haziran 2013 Perşembe

Türk Eğitim Sen'den 100 bin öğretmen ataması talebi

Türkiye Kamu-Sen ve Türk Eğitim-Sen Genel Başkanı İsmail Koncuk, bu ay mezun olacak eğitim fakültesi mezunlarıyla birlikte atama bekleyen öğretmen sayısının 400 bini bulacağını, bu nedenle Ağustosta 100 bin öğretmen ataması yapılması gerektiğini belirtti.


Koncuk, 2012-2013 eğitim-öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla yaptığı yazılı açıklamada,Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın büyük umutlarla göreve geldiğini ancak bugün gelinen noktada Bakan Avcı’nın “icraattan yoksun, var ile yok arası bir şekilde” Bakanlığı yönettiğini iddia etti.


Bu yıl eğitimde 4+4+4 sistemi getirildiğini hatırlatan Koncuk, Bakanlığın, sistemin yarattığı sıkıntılarınçözümüne yönelik herhangi bir adım atmadığını, sistem nedeniyle tüm branşlarda yaklaşık 70 binöğretmenin norm kadro fazlası olduğunu, bu nedenle alan değiştiren öğretmenlerden isteyenlere çalıştığıyerde eski alanlarına geri dönüş hakkı tanınması gerektiğini ifade etti.


Okul dönüşümlerinin öğretmenleri, idarecileri ve öğrencileri mağdur etmemesi için gerekli tedbirlerin alınması gerektiğine dikkati çeken Koncuk, özür grubu tayinlerinin eski Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer döneminde yılda bir kereye düşürüldüğünü, sendika olarak bu tayinlerin daha önceki dönemlerdeki gibi yılda iki kez yapılmasını istediklerini dile getirdi.


Öğretmen açığının Türkiye’nin kanayan yarası olduğunu, bu ay eğitim fakültelerinden mezun olacak öğretmenler de dahil edildiğinde atama bekleyen öğretmen sayısının 400 bini bulacağını, Ağustos ayında Milli Eğitim Bakanlığına 37 bin 706 kadro ayrıldığını ifade eden Koncuk, açıklamasında “Sendika olarak talebimiz Ağustos ayında 100 bin öğretmen ataması yapılmasıdır. 100 binin altındaki bir atamayı kabul etmiyoruz. Bu noktada atama bekleyen öğretmenler de ilgili makamları harekete geçirmek için Başbakanlığa, Milli Eğitim Bakanlığına, Maliye Bakanlığına faks, mektup, mail göndermelidir” ifadelerine yer verdi.



Türk Eğitim Sen'den 100 bin öğretmen ataması talebi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder